بخش امانت
مقررات بخش امانت دهی کتاب :
تعداد و مدت امانت:
الف – دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد دانشکده، حداکثر 3 جلد به مدت 10 روز و دو بار قابل می باشد.
ب_ دانشجویان مقطع دکترای حرفه ای و PhD، حداکثر 4جلد به مدت 10 روز و دو بار قابل می باشد.
ج- اساتید دانشکده 6 جلد به مدت 30 روز می باشد.
د- کارکنان محترم ، 2 جلد به مدت 10 روز و دو بار قابل می باشد.
در صورت دیرکرد در بازگردانيدن كتاب به كتابخانه، دانشجو برابر مدت تاخیر، از گرفتن کتاب محروم می گردد.
** چنانچه تعداد روزهاي ديركرد كتاب هاي يك دانشجو بيش از 60 روز شود، آن دانشجو علاوه بر جريمه معمول (محروميت از امانت كتاب به مدت دو برابر مدت تاخير) به مدت يك ترم تحصيلي نيز از خدمات كتابخانه محروم مي شود.
تبصره: چنانچه فردی مایل باشد می تواند به جای گذراندن مدت محرومیت ، کتابی را که از سوی کتابخانه تعیین می گردد تهیه و به کتابخانه اهدا نماید. فرمول مورد استفاده برای محاسبه مبلغ تقریبی کتاب تعیین شده به ازای هر روز محرومیت به میزان %1 مبلغ کتاب یا کتاب هایی که با تاخیر برگردانده شده اند، می باشد.
در صورت مفقود یا خدشه دار شدن کتاب، امانت گیرنده موظف به خرید عین کتاب و تحویل به کتابخانه می باشد.
تمدید مدت امانت کتاب، به صورت تلفنی(شماره تلفن 7-33336001 داخلی 3127) و یا با مراجعه حضوری (مشروط بر اینکه عضو دیگری آن را درخواست نکرده باشد يا نسخه هاي ديگري از آن در كتابخانه موجود باشد) امکان پذیر است.
هر دانشجو تنها مجاز است با شماره عضويت خودش كتاب به امانت بگيرد يا تمديد كند.امانت كتاب يا تمديد آن با كارت دانشجويان ديگر تنها در صورت حضور خودشان امكان پذير است.
از هر عنوان كتاب تنها يك نسخه به هر دانشجو امانت داده مي شود.
جستجو (Search)
دانشجویان جهت یافتن منابع مورد نیاز می توانند از سیستم رایانه ای موجود استفاده نمایند،که در روز معارفه کتابخانه با این سیستم آشنا خواهند شد.ضمنا راهنماهای لازم در کنار سیستم ها نصب می باشد.رایانه های موجود درمحل سالن و مخزن کتابخانه مخصوص دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد و اعضای هیئت علمی می باشد.
بخش مرجع: خدمات مرجع کتابخانه :
ü برگزاري كارگاه هاي آموزشي مورد نياز مراجعين (مبتدي و پيشرفته)
ü در دسترس قرار دادن پایان نامه ها، فرهنگ ها، اطلس ها، برای مراجعین
ü پاسخگويي و رفع اشكالات موردي در زمينه مهارت هاي جستجو و اطلاع يابي
ü مشاوره در زمینه تالیف و انتشار مقاله (داخلی و خارجی) و تدوین پایان نامه شامل:
o مشاوره در زمینه جستجوی مقالات مرتبط با موضوع پژوهش (Literature Rview)
o مشاوره در زمینه انتخاب مجله مناسب و معتبر (داخلی و خارجی) جهت ارائه مقاله (با درنظر گرفتن ضریب تاثیر IF)
o مشاوره در زمینه رفرنس نویسی با استفاده از نرم افزار Endnote, Mendely
o ارائه راهنمایی در خصوص مستند سازی اسامی مولفین و سازمان ها و تعریف Researcher ID
o انتخاب کلید واژه بر اساس Mesh و سرعنوان های موضوعی پزشکی
بخش چاپی
شامل منابع مرجع چاپی از جمله لغت نامه ها، دیکشنری ها، اطلس ها و فرهنگ ها واقع در سالن مطالعه کتابخانه می باشد.
مراجعین می توانند از منابع مرجع الکترونیکی در این بخش استفاده نمایند.
** پایان نامه ها، پمفلتها، اطلسها فقط جهت مطالعه در سالن می باشند.
جستجوي پيوسته كتابخانه
شما مي توانيد از طريق آدرس اينترنتي ofoghlib.qums.ac.ir منابع كتابخانه را از طريق اينترنت در سايت دانشگاه يا منزل يا هر جا كه به اينترنت دسترسي داريد جستجو نموده و پس از يافتن منابع مورد نياز،اقدام به رزرونموده و جهت به امانت گرفتن آن ها به كتابخانه مراجعه نماييد.
لازم به ذکر است رزرو تنها به مدت 24 ساعت از سوی کتابخانه اعتبار دارد و در صورت عدم مراجعه رزرو کننده باطل خواهد شد.
فرايند اجرايي عضويت
عضویت دانشجویان دانشکده همزمان با معرفی اسامی پذیرفته شدگان از سوی سازمان سنجش به اداره آموزش انجام شده و اطلاعات آن ها قبل از حضور در نرم افزار کتابخانه ثبت خواهد شد.
تکمیل عضويت در كتابخانه مستلزم تحويل فایل عكس به مسئول ثبت نام كتابخانه، در روز ثبت نام است.