عنوان خدمت :
اعتباربخشی بخش های تخصصی دانشگاه های علوم پزشکی
بخش های موسسه ای
18041025000
توافقنامه سطح خدمت : دریافت
نوع خدمت : غیرالکترونیکی و الکترونیکی
خدمت به شهروندان G2C -G2E- G2B
(مشاهده فرم شناسه خدمت)
شرح خدمت :
ارزیابی درونی و بیرونی فعالیت های موسسه به منظور حفظ و ارتقای کیفیت خدمات ارائه شده
https://saja.behdasht.gov.ir/
گردش کاری:
تشکیل تیم های ارزیابی درونی و معرفی رابطین واحدهای مربوطه به دبیرخانه درون دانشگاهی
جمع آوری مستندات استانداردهای ابلاغی وزارت متبوع
ارسال مستندات به دبیرخانه درون دانشگاهی
بررسی مستندات در دبیرخانه و ارائه بازخورد به واحدهای مربوطه
انجام اصلاحات لازم در واحدهای مربوطه و بارگذاری مستندات در سامانه در زمان اعتباربخشی بیرونی و ادامه ارزیابی درونی به طور پیوسته
رسید الکترونیکی :عدم مصداق
قوانین و مقررات : استانداردهای ارسالی وزارت متبوع، اسناد بالادستی کشوری و وزارتی
مدت زمان انجام خدمت : ارزیابی درونی به صورت مستمر و ارزیابی بیرونی در بازه زمانی اعلامی توسط وزارت متبوع
ساعات ارائه خدمت: 8 تا 14 روزهای اداری
مسئول ارائه خدمت :
رضا بهنام فر
مدرک تحصیلی: دکترای تخصصی
رشته: مدیریت آموزشی
شرح وظایف: نظارت بر اجرای فرایند اعتباربخشی موسسه ای
تلفن تماس: 3952
بلوار شهید باهنر ، مجتمع پردیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین، معاونت آموزشی دانشگاه، کد پستی: 3419759
فلوچارت و جریان کاری : دریافت
قوانین و مقررات خدمت:
نحوه دسترسی به خدمت :الکترونیکی
![](https://qums.ac.ir/_douranportal/images/internet.png)
آدرس الکترونیکی خدمت :سامانه جذب اعضای هیات علمی وزارت بهداشت https://ippapp.behdasht.gov.ir
سوالات متداول:
1. فرایند اعتباربخشی موسسه ای چگونه است؟
اعتباربخشی فرایندی دائمی به منظور حفظ و ارتقای کیفیت خدمات ارائه شده در موسسه است که می توان آن را به دو بخش درونی و بیرونی تقسیم نمود. فرایند درونی اعتباربخشی به طور پیوسته توسط تیم منتخب موسسه انجام می گردد و در عین حال، وزارت متبوع در بازه های زمانی خاصی نسبت به ارزیابی بیرونی اقدام می نماید.
2. مستندات اعتباربخشی موسسه ای چیست؟
در واقع تمام فرایندهای موسسه می بایست به طور مستمر ارزیابی شوند؛ اما به طور مشخص در این فرایند، مستندات استانداردهای مد نظر وزارت متبوع که به موسسه ابلاغ می گردند، بیش از سایر فرایندها مورد توجه قرار می گیرند. سایر فرایندها در قالب اعتباربخشی های دیگر همچون اعتباربخشی مراکز آموزشی درمانی قابل بررسی هستند.
3. اعتباربخشی موسسه ای در چه زمانی انجام می شود؟
همان طور که گفته شد، خودارزیابی درونی فرایندی پیوسته و دائمی می باشد؛ اما ارزیابی بیرونی بر اساس سیاست های وزارت متبوع و امتیازات مکتسبه موسسه در دوره قبل، انجام می گردد.
4. قوانین حاکم بر اعتباربخشی موسسه ای کدام است؟
بر اساس استانداردهای مد نظر وزارت متبوع جهت اعتباربخشی؛ قوانین، آییننامهها، شیوه نامه ها، دستورالعملهای بالادستی و موسسه ای مد نظر می باشند.