عنوان خدمت: فعال سازی مراکز پاسخگویی سلامت
شناسه خدمت: 16041016000
شرح خدمت:
سامانه 190 بهمنظور دریافت، رسیدگی، کنترل و نظارت بر ارتباطات مردمی وزارت بهداشت، درمان درحوزههای مختلف سلامت (سلامت محیط – سلامت کار – امور بیمارستانی – انتقادات- پیشنهادات و ... ) طراحی گردیده است.
سامانه بهداشت 190 بهصورت شبانهروزی آماده پاسخگویی به شکایات شهروندان میباشد کلیه شکایات مربوط به بهداشت محیط ، بهداشت حرفهای ، غذا و دارو و .. را دریافت کرده و جهت بررسی و اقدام به مراکز بهداشت شهرستانها بهصورت تحت وب ارسال میگردد. بر اساس نوع شکایت بازرسین مربوطه نسبت به بازرسی اقدام و شرح اقدامات انجام شده را در سامانه ثبت مینمایند. شاکی پس از ثبت شکایت در سامانه کدرهگیری دریافت نموده و جهت پیگیری نتیجه شکایت میتواند با تماس مجدد با سامانه 190 از طریق اپراتورها از نتیجه شکایت خود مطلع شود.
مدت زمان انجام خدمت :
رسیدگی به شکایات آنی طی 24ساعت پس از ثبت شکایت
رسیدگی به شکایات فوری در 48ساعت پس از ثبت شکایت
رسیدگی به شکایات عادی در 72ساعت پس از ثبت شکایت
نحوه درخواست خدمت:
الکترونیکی (تماس تلفنی با شماره 190)-تماس تلفنی با این سامانه رایگان نبوده وهزینه طبق تعرفه ازشاکی کسر میگردد
سوالات متداول
1-درخصوص وضعیت بهداشتی مغازه شکایت دارم، به کجا مراجعه کنم؟
با سامانه 190 تماس بگیرید.
2- آیا تماس با شماره تلفن 190 رایگان است؟
خیر، براساس مدت زمان تماس تعرفه هزینه تلفن به آن تعلق میگیرد.
3-در چه ساعاتی از شبانهروز میتوان با سامانه 190 تماس برقرار کرد؟
این سامانه 24 ساعته آماده پاسخگویی به شهروندان میباشد