آموزش های بدو پذیرش:
1- معرفی بخش و خدمات غیر درمانی شامل: تخت بیمار (اهرم های تخت/ زنگ اخبار/ حفظ ایمنی، درب و پله اضطراری، سرویس های بهداشتی و امکانات رفاهی، مدیریت سبز)
2- قوانین کلی بخش و بیمارستان شامل: لزوم وجود دستبند شناسایی، نحوه دسترسی به پرستار، پزشک، خدمات، نحوه تهیه لباس، ساعات ویزیت پزشک، ملاقات و توزیع غذا، ممنوعیت استعمال دخانیات، حفظ آرامش در محیط بستری
٣- منشور حقوق بیمار شامل: پنج آیتم منشور حقوق بیمار
4-نحوه رسیدگی به شکایات: بر اساس خط مشی رسیدگی به شکایات بیمارستان
5- هزینه های درمان و بیمه: بر اساس هزینه های تعریف شده در بیمارستان
6-معرفی تیم پزشکی شامل: معرفی کلیه تیم پزشکی و وظایف آن ها (پزشک، سرپرستار،نیروهای کمکی ، مددکار و...)
7.رعایت موازین کنترل عفونت و بهداشت فردی شامل: محدودیت ملاقات و تردد، اهمیت و نحوه شستن دست با آب و صابون و محلول های الکلی،تفکیک زباله های عفونی و غیرعفونی